Студенту на замітку: Вантажні автомобільні перевезення
Винахідництво Економіка Аудит Бухгалтерський облік Економіка підприємства Соціальне забезпечення Історія економіки Контроль і ревізія Корпоративне управління Логістика Маркетинг Менеджмент Страхування Управління економікою Фінанси Цінні папери Екологія Етика. Естетика Інформаційні технології Історія Всесвітня історія Історія України Культурологія Культура, мистецтво, суспільство Культурне співробітництво Менеджмент в галузі культури Оперне, балетне мистецтво України Сучасна українська музика Українська книга Українське кіно Мистецтво Мовознавство Педагогіка Право Авторське право Адміністративне право Господарське право Екологічне право Інтелектуальна власність Конституційне право Кримінально-процесуальне право Кримінальне право Кримінологія, криміналістика Митне право Міжнародне право Правоохоронна діяльність Сімейне право Соціальне право Фінансове право Цивільне право Цивільне процесуальне право Політика. Державне управління Психологія Екстремальна психологія Загальна психологія Організаційна психологія Психологія конфлікта Психологія особистості Педагогічна психологія Психологія спілкування Психологія спорту Психологія творчості Юридична психологія Сільське господарство Філософія | 1504710 656.135 Б85 Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення. Навчальний посібник для студентів спеціальності 7.100403 «Організація перевезень і управління на транспорті (автомобільний)».- К.: Видавничий Дім "Слово", 2010. - 408 с. Правила навантаження і розвантаження вантажів Типи та кількість рухомого складу, потрібного для виконання перевезень вантажів, визначаються перевізником залежно від обсягу і характеру перевезень. Перевізник зобов'язаний забезпечувати своєчасну подачу справного рухомого складу, придатного для перевезення вантажів відповідно до заявки (разового замовлення) та такого, що відповідає санітарним нормам. Подача непридатного для перевезень вантажів рухомого складу вважається такою, що не була здійснена. При перевезеннях вантажів контроль за своєчасним прибуттям транспорту протягом дня, регулювання його розстановки, подачі під завантаження, використання транспорту, що звільнився, у зворотному напрямку, облік завантаження, часу прибуття та відправлення рухомого складу виконується перевізником або замовником залежно від прийнятої ними схеми перевезень. Перед завантаженням автомобілів, причепів, напівпричепів з кузовом типу "фургон", автоцистерн і контейнерів замовник повинен перевірити придатність рухомого складу та контейнерів для перевезення вантажу у комерційному відношенні. Якщо виявлене пошкодження, яке може вплинути на цілісність або якість вантажу при перевезенні, замовник повинен відмовитися від навантаження в такий рухомий склад або контейнери, про що складається акт установленої форми. У пунктах навантаження і розвантаження можуть застосовуватись такі види розстановки автомобілів при навантажувально-розвантажувальних роботах : а) бокова розстановка, коли навантаження або розвантаження виконується через бокові борти автомобілів; б) торцева розстановка, коли навантаження або розвантаження виконується через задній борт автомобілів; в) косокутна розстановка, коли навантаження або розвантаження виконується через боковий та задній борти автомобіля одночасно. Навантаження, закріплення, укриття, ув'язка вантажу, а також розвантаження автомобіля, зняття кріплень і покриттів виконуються замовником. Відкриття та закриття люків автоцистерн, вмикання (вимикання) насосів (двигунів), маніпуляції зі шлангом, встановленим на автомобілі, виконує водій. Перевізник може за погодженням із замовником взяти на себе навантаження і розвантаження вантажів. Участь водія у навантаженні або розвантаженні може мати місце тільки за його згодою. У цьому випадку водій при навантаженні приймає вантаж з борту автомобіля (біля дверей фургона), а при розвантаженні подає його на борт автомобіля (до дверей фургона). У випадку, коли перевізник за погодженням із замовником бере на себе виконання навантажувально-розвантажувальних робіт, він несе відповідальніспоа пошкодження вантажу під час навантаження та розвантаження. Замовник зобов'язаний утримувати навантажувально-розван- тажувальні майданчики та під'їзні шляхи до них згідно з вимогами чинної нормативної документації щодо ремонту й утримання автомобільних доріг загального користування. Додаткове обладнання автомобілів для перевезення певного вантажу може виконуватись замовником лише за погодженням з перевізником. При вантаженні-розвантаженні вантажів масою більш як 50 кг і при підніманні вантажів на висоту понад 2 м застосування засобів механізації обов'язкове. Вантаж в автомобілях і причепах доцільно розмішувати згідно зі схемами, що наводяться у спеціальній довідковій літературі. Якщо вантаження виконується навалом, вантаж не повинен здійматися над рівнем бортів кузова. У разі потреби основні борти слід наростити додатковими бортами, проте загальна висота транспортного засобу з вантажем не повинна перевищувати 4 м від поверхні дороги. Навантажені предмети слід розміщувати і закріпляти так, щоб запобігти їх падінню, волочінню, травмуванню ними супровідних осіб чи створенню перешкод руху. Штучні вантажі, що перевищують рівень бортів кузова, треба зв'язувати міцним справним такелажем (канатами, мотузками); зв'язування вантажів металевими тросами та дротом забороняється. Ящики, бочки та інші штучні вантажі слід вантажити таким чином, щоб при різкому гальмуванні, рушанні та на крутих поворотах виключалася можливість зсуву, навалу на борти, потертості вантажу і тари; для цього між окремими місцями вантажу не дозволяється залишати проміжків або між ними треба вставляти дерев'яні прокладки та розпірки відповідної довжини та міцності. Крихкі та ламкі вантажі (скляні, керамічні та чавунні вироби, алюмінієвий та емальований посуд тощо) перекладають соломою, деревною стружкою або іншими матеріалами, які захищають від пошкоджень і бою. Навантаження в автомобіль вантажних місць, на яких є спеціальне маркування: "Обережно", "Не кидати", "Скло", "Верх", "Не кантувати" тошо, слід виконувати особливо обережно. Такі вантажні місця розміщують у кузові автомобіля так, щоб при розвантаженні ці надписи було видно. При вантаженні в один автомобіль важких і легких за вагою вантажів важкі розміщують унизу, а легкі зверху. Вантажі розміщують так, щоб вага вантажу рівномірно розподілялася між автомобілем і причепом. Водій зобов'язаний перевірити відповідність кріплення і складання вантажу на рухомому складі умовам безпеки руху та забезпечення цілості рухомого складу, а також сповістити замовника про виявлені недоліки у кріпленні та складанні вантажу, які загрожують його збереженню. Виходячи з вимог безпеки руху, водій зобов'язаний перевірити відповідність габаритів вантажу розмірам, що зазначені у Правилах дорожнього руху України. Вантажовідправник на вимогу водія зобов'язаний усунути виявлені недоліки в укладанні вантажу. Замовник зобов'язаний забезпечити контроль за дотриманням законодавства про охорону праці та норм по техніці безпеки при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт і несе повну відповідальність за всі наслідки невиконання ним цих законодавчих актів. При виконанні навантажувально-розвантажувальних робіт перевізником обов'язки по забезпеченню контролю за дотриманням законодавства про охорону праці та норм по техніці безпеки при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт, а також відповідальність за наслідки невиконання вимог несе перевізник. Час прибуття автомобіля для завантаження встановлюється з моменту, коли водій подав подорожній лист у пункті вантаження, а час прибуття автомобіля для розвантаження — з моменту пред'явлення водієм' твварно-транспортної накладної в пункті розвантаження. Навантаження і розвантаження вважаються закінченими після вручення водієві належним чином оформлених товарно- транспортних накладних на навантажений або вивантажений вантаж. Навантажувально-розвантажувальні пункти та склади Навантажувально-розвантажувальними пунктами для сипучих та навальних вантажів є: Кам'яні кар'єри, з яких камінь вивозять на будівництво шляхів, на кам'яно-дробильні заводи, де камінь переробляють у щебінь та відсів. Пісочні кар'єри, з яких пісок вивозиться на бетонно-розчинні виробництва (БРВ), де виготовляються цементні розчини, які використовують для з'єднання цегли, блоків; для виготовлення бетону на заводах залізобетонних виробів тощо. |