Студенту на замітку: Вантажні автомобільні перевезення

Студенту на замітку -  підбірка сучасної літератури  з актуальних тем, повні тексти періодичних статей, а також повнотекстові матеріали для розкриття популярних тематичних підрозділів

Винахідництво
Економіка
   Аудит
   Бухгалтерський облік
   Економіка підприємства

   Соціальне забезпечення
   Історія економіки

   Контроль і ревізія
   Корпоративне управління
   Логістика

   Маркетинг
   Менеджмент
   Страхування

   Управління економікою
   Фінанси
   Цінні папери
Екологія
Етика. Естетика

Інформаційні технології
Історія
   Всесвітня історія
   Історія України
Культурологія
   Культура, мистецтво, суспільство
   Культурне співробітництво
   Менеджмент в галузі культури
   Оперне, балетне мистецтво України
   Сучасна українська музика
   Українська книга
   Українське кіно
Мистецтво
Мовознавство
Педагогіка
Право
   Авторське право

   Адміністративне право
   Господарське право
   Екологічне право
   Інтелектуальна власність
   Конституційне право
   Кримінально-процесуальне право
   Кримінальне право
   Кримінологія, криміналістика
   Митне право
   Міжнародне право

   Правоохоронна діяльність
   Сімейне право
   Соціальне право
   Фінансове право
   Цивільне право
   Цивільне процесуальне право
Політика. Державне управління

Психологія

   Екстремальна психологія
   Загальна психологія
   Організаційна психологія
   Психологія конфлікта
   Психологія особистості
   Педагогічна психологія

   Психологія спілкування
   Психологія спорту

   Психологія творчості
   Юридична психологія
Сільське господарство
Філософія
Вантажні автомобільні перевезення
1504710
656.135
Б85
Босняк М.Г. Вантажні автомобільні перевезення. Навчальний посібник для студентів спеціальності 7.100403 «Організація перевезень і управління на транспорті (автомобільний)».- К.: Видавничий Дім "Слово", 2010. - 408 с.

Правила навантаження і розвантаження вантажів

Типи та кількість рухомого складу, потрібного для вико­нання перевезень вантажів, визначаються перевізником залеж­но від обсягу і характеру перевезень.

Перевізник зобов'язаний забезпечувати своєчасну подачу справного рухомого складу, придатного для перевезення ванта­жів відповідно до заявки (разового замовлення) та такого, що відповідає санітарним нормам. Подача непридатного для пере­везень вантажів рухомого складу вважається такою, що не була здійснена.

При перевезеннях вантажів контроль за своєчасним при­буттям транспорту протягом дня, регулювання його розстанов­ки, подачі під завантаження, використання транспорту, що зві­льнився, у зворотному напрямку, облік завантаження, часу прибуття та відправлення рухомого складу виконується перевіз­ником або замовником залежно від прийнятої ними схеми пе­ревезень.

Перед завантаженням автомобілів, причепів, напівпричепів з кузовом типу "фургон", автоцистерн і контейнерів замовник повинен перевірити придатність рухомого складу та контейне­рів для перевезення вантажу у комерційному відношенні.

Якщо виявлене пошкодження, яке може вплинути на ціліс­ність або якість вантажу при перевезенні, замовник повинен відмовитися від навантаження в такий рухомий склад або кон­тейнери, про що складається акт установленої форми.

У пунктах навантаження і розвантаження можуть застосо­вуватись такі види розстановки автомобілів при навантажуваль­но-розвантажувальних роботах :

а) бокова розстановка, коли навантаження або розванта­ження виконується через бокові борти автомобілів;

б) торцева розстановка, коли навантаження або розванта­ження виконується через задній борт автомобілів;

в) косокутна розстановка, коли навантаження або розванта­ження виконується через боковий та задній борти автомобіля одночасно.

Навантаження, закріплення, укриття, ув'язка вантажу, а та­кож розвантаження автомобіля, зняття кріплень і покриттів ви­конуються замовником.

Відкриття та закриття люків автоцистерн, вмикання (вими­кання) насосів (двигунів), маніпуляції зі шлангом, встановле­ним на автомобілі, виконує водій.

Перевізник може за погодженням із замовником взяти на себе навантаження і розвантаження вантажів.

Участь водія у навантаженні або розвантаженні може мати місце тільки за його згодою. У цьому випадку водій при наван­таженні приймає вантаж з борту автомобіля (біля дверей фур­гона), а при розвантаженні подає його на борт автомобіля (до дверей фургона).

У випадку, коли перевізник за погодженням із замовником бере на себе виконання навантажувально-розвантажувальних ро­біт, він несе відповідальніспоа пошкодження вантажу під час навантаження та розвантаження.

Замовник зобов'язаний утримувати навантажувально-розван- тажувальні майданчики та під'їзні шляхи до них згідно з вимо­гами чинної нормативної документації щодо ремонту й утри­мання автомобільних доріг загального користування.

Додаткове обладнання автомобілів для перевезення певного вантажу може виконуватись замовником лише за погодженням з перевізником.

При вантаженні-розвантаженні вантажів масою більш як 50 кг і при підніманні вантажів на висоту понад 2 м застосування засобів механізації обов'язкове.

Вантаж в автомобілях і причепах доцільно розмішувати згідно зі схемами, що наводяться у спеціальній довідковій лі­тературі.

Якщо вантаження виконується навалом, вантаж не повинен здійматися над рівнем бортів кузова. У разі потреби основні борти слід наростити додатковими бортами, проте загальна ви­сота транспортного засобу з вантажем не повинна перевищува­ти 4 м від поверхні дороги.

Навантажені предмети слід розміщувати і закріпляти так, щоб запобігти їх падінню, волочінню, травмуванню ними су­провідних осіб чи створенню перешкод руху.

Штучні вантажі, що перевищують рівень бортів кузова, тре­ба зв'язувати міцним справним такелажем (канатами, мотузка­ми); зв'язування вантажів металевими тросами та дротом забо­роняється.

Ящики, бочки та інші штучні вантажі слід вантажити таким чином, щоб при різкому гальмуванні, рушанні та на крутих по­воротах виключалася можливість зсуву, навалу на борти, потер­тості вантажу і тари; для цього між окремими місцями вантажу не дозволяється залишати проміжків або між ними треба встав­ляти дерев'яні прокладки та розпірки відповідної довжини та міцності.

Крихкі та ламкі вантажі (скляні, керамічні та чавунні виро­би, алюмінієвий та емальований посуд тощо) перекладають со­ломою, деревною стружкою або іншими матеріалами, які захи­щають від пошкоджень і бою.

Навантаження в автомобіль вантажних місць, на яких є спе­ціальне маркування: "Обережно", "Не кидати", "Скло", "Верх", "Не кантувати" тошо, слід виконувати особливо обережно. Такі вантажні місця розміщують у кузові автомобіля так, щоб при розвантаженні ці надписи було видно.

При вантаженні в один автомобіль важких і легких за ва­гою вантажів важкі розміщують унизу, а легкі зверху. Вантажі розміщують так, щоб вага вантажу рівномірно розподілялася між автомобілем і причепом.

Водій зобов'язаний перевірити відповідність кріплення і складання вантажу на рухомому складі умовам безпеки руху та забезпечення цілості рухомого складу, а також сповістити замов­ника про виявлені недоліки у кріпленні та складанні вантажу, які загрожують його збереженню.

Виходячи з вимог безпеки руху, водій зобов'язаний переві­рити відповідність габаритів вантажу розмірам, що зазначені у Правилах дорожнього руху України.

Вантажовідправник на вимогу водія зобов'язаний усунути виявлені недоліки в укладанні вантажу.

Замовник зобов'язаний забезпечити контроль за дотриман­ням законодавства про охорону праці та норм по техніці безпе­ки при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт і несе пов­ну відповідальність за всі наслідки невиконання ним цих зако­нодавчих актів.

При виконанні навантажувально-розвантажувальних робіт перевізником обов'язки по забезпеченню контролю за дотри­манням законодавства про охорону праці та норм по техніці безпеки при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт, а також відповідальність за наслідки невиконання вимог несе пе­ревізник.

Час прибуття автомобіля для завантаження встановлюється з моменту, коли водій подав подорожній лист у пункті ванта­ження, а час прибуття автомобіля для розвантаження — з мо­менту пред'явлення водієм' твварно-транспортної накладної в пункті розвантаження.

Навантаження і розвантаження вважаються закінченими після вручення водієві належним чином оформлених товарно- транспортних накладних на навантажений або вивантажений вантаж.


Навантажувально-розвантажувальні пункти та склади

Навантажувально-розвантажувальними пунктами для сипу­чих та навальних вантажів є:

Кам'яні кар'єри, з яких камінь вивозять на будівництво шляхів, на кам'яно-дробильні заводи, де камінь переробляють у щебінь та відсів.

Пісочні кар'єри, з яких пісок вивозиться на бетонно-розчинні виробництва (БРВ), де виготовляються цемент­ні розчини, які використовують для з'єднання цегли, блоків; для виготовлення бетону на заводах залізобетонних виробів то­що.