Джорджо Армані: «Завжди робити будь що по-своєму...»
Він дуже любить тварин: зебри, гуанако, альпаки, папуги й олені живуть разом у його парку в Броні (Павія). Якби обирав ким бути – котом: «Як і я, він стриманий, незалежний і не турбується про те, щоб догодити людям». Авторський стовідсотковий портрет. Він є першим дизайнером, для якого Guggenheim у Нью-Йорку відчинив власні двері для великої ретроспективи, «зрежисованої» Бобом Вілсоном, у 2000. Він і сам є безумовним і сміливим режисером свого життя, якщо ви подивитесь як готується до показів – це на зразок найкрутіших репетицій геніїв театру або кіно. А ще він не любить зупинятися в готелях під час подорожей та обирає одну зі своїх резиденцій, розкиданих по всьому світу. Він народився дев`яносто років тому у північноіталійському місті П'яченца. В родині було четверо дітей: брат Серджо, молодша сестра Розанна та старша – Сільвана, яка померла ще до його народження. Центром життя стала матінка – активна домогосподарка, яка полюбляла спорт та керування літнім табором, залюбки приймаючи дітей і у власній оселі. Завдяки батькові, який добре грав у футбол, та матусі, спорт увійде в його життя міцно й буде відбиватися в різних проявах. У 2008 році він стане власником баскетбольної команди Olimpia Milano, яка тепер має назву EA7-Emporio Armani. Середня школа Liceo Scientifico Respighi, культпоходи до кіно та театру, але кіно припало до душі більше, там він проводив час всі вихідні. Коли йому виповнилось чотирнадцять, родина переїхала до Мілана, чотири роки потому він закінчив середню школу імені Леонардо да Вінчі. Його настільки вразила кронінська «Цитадель», що здавалося захоплення медициною назавжди, він навіть вступить на медичний факультет Міланського університету, але через два роки забере документи. Деякий час помічник фотографа, потім служба в армії, куди вирушив, узявши з собою тенісну ракетку. Після повернення, потихеньку, step by step, зійде саме на той «ескалатор», який впевнено й успішно рухатиме його життя. Він терпіти не може вислів «це модно», а його спосіб спостереження за світом настільки авторський, незабутній та відмінний, що його цілковито справедливо порівнюють із Мікеланджело та Фелліні. Після служби в армії влаштувався підсобним робітником у великий міланський універмаг «La Rinascente», де працював сім років. Підвищення не змусило себе чекати: від оформлювача вітрин – до закупника одягу. Згодом він пожартує, що ніколи не працював оформлювачем вітрин у «La Rinascente», але з 1957 року «працював» там покупцем і тому розуміє смаки людей. Хлопчиком у фільмі він бачить актора в картатій сорочці, яка його вражає. Він хоче створити таку саму та шукає тканину в крамницях, йому зі сміхом пропонують скатертини. Він зробить свою авторську картату сорочку самотужки так само, як винайде кольори, яких не існувало. Мова про greige, споріднений між сірим і бежевим. На дизайнера ніколи не вчився і не вмів малювати в школі, єдине, що в нього виходило начерки грецьких храмів, але фігури людей представляли складність нездоланну. Медичний нахил дався взнаки, і Джорджо захоплювався анатомією та ліпив піщаних ляльок із захованими всередині кавовими зернами-серцем. Одне з найточніших, на власну думку, визначень себе належить Василю Кандинському: «Я шматок льоду з полум'ям, що горить усередині». «Коли я починав і зараз мені не соромно про це казати, я зрисовував манекени в Іва Сен Лорана», – зізнається в одному з інтерв`ю. Після постійних практичних занять стало краще, і він «зміг виразити власні ідеї в малюнках і пропонувати їх швейним фабрикам, але це було занадто важко для втілення». Він і досі зберігає декілька ранніх ескізів, які зараз виявляються дуже простими. Малювати він навчився, ескізи створює від руки «Я віддаю перевагу швидкому ескізу, а не комп’ютерному рендерінгу: я бачу в ньому життя, і це те, що я шукаю у своїх творах». Він упевнений, що одежа створюється замість ліків. «Я дійсно бажав турбуватись про людське тіло та був зачарований досконалістю людського організму, який й досі для мене таємниця велика. До речі, я хотів бути сільським доктором, про якого пишуть в книжках, лікарем, який лікує незаможних людей. Я вірю, що збереження життя – найпрекрасніше на світі. Замість цього, я намагаюсь зберегти зовнішність людини, завдячуючи одежі, разом із цим, пропонуючи їй змінити образ мислення. Я люблю людей від найзвичайнісіньких до відомих з усіма їхніми недоліками та слабкостями». Єдиний акціонер Giorgio Armani S.p.A., володар одного з небагатьох італійських брендів, які залишаються незалежними та володар першого 39-поверхового, одного з найрозкішніших у світі готелів в будівлі Burj Khalifa (Дубаї). Першим пошуки молодого творця зацікавили виробника тканин і дизайнера Ніно Черруті, який у 1965 році найняв його для розробки чоловічої колекції Hitman. Протягом наступних шести років Джорджо працював над шиттям, кроєм і побудовою лекал, пізніше стилістом, зокрема, в Емануеля Унгаро. Через дев`ять років почав створювати власні моделі для декількох італійських марок. Через тринадцять, у 1974-му, вперше представив колекцію під власним ім'ям. Друг Армані, архітектор Серджіо Галеотті, рік потому вмовляє його відкрити власну компанію і бере на себе фінансове керівництво. У 1980–1981 роках створено підрозділи «Giorgio Armani USA», «Emporio Armani» та «Armani Jeans». Невдовзі, після підписання угоди з корпорацією «L'Oreal», компанія «Giorgio Armani S.p.A.» випустить перший жіночій парфум «Armani Le Parfum», а невдовзі й чоловічий «Armani Eau Pour Homme». Американська модель і акторка зазначить, що «до Джорджіо не було італійської індустрії моди. Була індустрія італійських фабрик». У сорочках і краватках його бренду з 1980 року полюбляє зніматися Річард Гір («Американський жиголо», реж. Пол. Шрейдер (1980). «Жигало» виявилася справжнім культурним вибухом у Голлівуді, пізніше представники Армані попрацюють й над тим, щоб саме червона доріжка стала своєрідним подіумом для його моделей. Трохи зусиль, і він стає першим дизайнером на цьому шляху, в якого для церемонії Оскар замовляють вбрання голлівудські зірки. Його найбільша професійна історія кохання – з Джоді Фостер, яка телефонує йому особисто, щоб отримати пораду, що вдягнути. До того ж, сукні його можна не міряти та після того, як вдягнули, – не дивитись у дзеркало. Вигляд, без усілякого сумніву, буде бездоганним і без цих уточнюючих дрібниць. Він насправді досконало вивчив все різноманіття й особливості фігур провідних акторів світу, й успіх у Голлівуді став черговою сходинкою на тому самому «ескалаторі» життя, що підіймав його вище та вище. Він не схвалює тих, хто створює «божевільний і екстравагантний одяг, який не має зв'язку з реальністю». Разом із тим, чимало здивував захопливими сукнями для Леді Гаги під час її туру The Born This Way Ball (2012). Журналісти навіть жартували, що таке неможливо створити на тверезу голову. Він перший автор лінії для молоді Emporio Armani, а перший його бутік відкрився в 1981 році на вулиці Дуріні в Мілані. Власний магазин у Лондоні, з 2005 власна лінія одягу від кутюр – Armani Privé. Він ніколи не хотів використовувати професійних супермоделей, лише чоловіків і жінок, запрошених із вулиці. Його близькі, теж частина його Імперії одягу, зокрема сестра та племінники. Саме Розанна запропонувала ідею легендарного блейзера. У 1970-х роках вона попросила у брата «одяг, щоб не почуватися маленькою дівчинкою, одягненою як чоловік». У 1988 году Армані випустить перший журнал бренду Emporio Armani Magazine, директором якого стає сестра. Найбільше його пригнічує нещастя інших. На початку 2000-х років він надає допомогу афганським біженцям. У травні 2002-го під час концерту «Лучано Паваротті та друзі» Армані урочисто оголошений послом доброї волі комітету ООН із питань біженців. У 2006 році народився «Emporio Armani (Product) Red» як частина проєкту Боно Вокса, який підтримує Глобальний фонд боротьби зі СНІДом і туберкульозом в Африці. У 2016 році засновано Фонд Джорджіо Армані, «щоб здійснювати проєкти суспільної та соціальної користі». У тому ж році він відмовляється від натурального хутра на користь довкілля та диких тварин. Зі статком у 8,5 мільярдів доларів він є одним із найбагатших людей Італії і займає 131-шу сходинку в рейтингу найбагатших людей планети за версією журналу «Форбс». У 2024 році, за версією того ж видання, стає третьою найбагатшою людиною в Італії. Модельєру належать вілли у Форте-деї-Мармі, Сен-Тропі та на острові Пантелерія. Його фахова команда – понад 8 000 людей, які своєю працею будують сьогодення та майбутнє «Armani Group». «Люди чекають від тебе допомоги і підтримки і, якщо ти не можеш забезпечити їх усім необхідним, значить ти їх зраджуєш. Це те, що мотивує мене, те, що дозволяє мені не кинути свою справу в майбутньому». «Імперія» Джорджо Армані охоплює понад 100 країн і має обіг в кілька мільйонів доларів. Щодо особистого – воно є особистим. З кінця 1960-х років Армані мав стосунки з архітектором Серджо Галеотті (1940–1985), з яким разом заснував компанію «Giorgio Armani». За словами сестри Розанни, брат веде замкнутий спосіб життя і не має друзів. Виняток – баскетбольний тренер і президент клубу НБА «Майамі Хіт» Пет Райлі. Він є художником костюмів у фільмах «Американський жиголо», «Втіха незнайомців», «Недоторканні», «Матриця» та «Молодий Папа». Є президентом баскетбольної команди «Олімпія Мілан», розробляв форму для британських спортсменів, гравців клубу «Челсі», форму італійських прапороносців для церемонії відкриття зимових Олімпійських ігор у Турині, одягав олімпійську та паралімпійську команди на Іграх в Парижі 2024 року. Лінія від бренду Emporio Armani EA7, що з’явилася на світ у 2004 році, називається так тому, що цифру 7 було надруковано на футболці Андрія Шевченка, який тоді грав за Мілан. Як бачимо спортивна доріжка та любов до кіно, якими були позначені юнацькі роки життя, своє максимальне втілення знайшли. Його називають піонером безгендерності, й він не сперечається: «Я перекроїв межу між статями, передаючи силу та солодкість від однієї до іншої». Це насправді так, бо думка стала формою і стилем. У Китаї в 2014-му він є першим модельєром, який підписав план житлової забудови, де всі будинки оснащено меблями Armani/Casa. Його цікавить цей бік дизайну, в тому числі. Шістнадцятьма роками раніше в Парижі відкривається перше кафе «Emporio Armani Caffè». Сьогодні їх дев'ять, розкиданих по всьому світу. Англійці називають його «Королем», хоча американці претендують в цьому визначенні на першість. Він цікавий видатним режисерам, в 1990 році Мартін Скорсезе першим знімає про нього документальний фільм. Перший дизайнер, удостоєний зірки в Лос-Анжелесі на Родео Драйв та міжнародної нагороди суперзірка 2004 року. Небагато дизайнерів досягли такого рівня поваги, але й небагато людей працюють так, як Армані. Серед колег він цінує епатажного Жан-Поля Готьє та імпресіоністичного Дріса Ван Нотена. На його Fashion Week 2022–23, моделі на знак солідарності з Україною були одягнені в символічні жовтоблакитні кольори, що викликало найбільше інтерактивів у соцмережах. Мандрівні шоу One Night Only, переносять всесвіт Армані у найважливіші міста світу: Венецію, Лондон, Токіо, Пекін, Рим, Нью-Йорк, Париж, Дубай, Сен-Моріц.Телевізор Армані не дивиться, за винятком кількох фільмів і серіалів: улюблений «The Crown». Він колекціонує мушлі Сейшельських островів, статуетки зі східної порцеляни, скляні кулі та настільні глобуси. У вітальні його будинку майже весь простір займає Урі – смоляна горила художника та дизайнера з Ломбардії Маркантоніо Раймонді Малерба в натуральну величину. У нього велика гардеробна з одягом, розділеним за типом. Пануючий колір синій. Його улюбленою стравою є аноліні (макарони з начинкою з м’яса та сиру). Звичайно, без перебільшення, оскільки він вирішив завжди бути у формі. Його улюблений пес на прізвисько Джорджіо Армані (ксолоітцкуінтлі, або «мексиканський голий собака») переміг на Вестмінстерській виставці в 2012 році, і Джорджо ним дуже пишався. Одна з надій Армані – побачити наших політиків гарно одягненими, можливо тоді світ стане іншим. Революція в моді 1970-х, майже п`ять десятиліть яскравих втілень, проповідник позачасових силуетів, високоякісної майстерності та нейтральних тонів. Автор тієї самої геніальності простоти, яка робить класику позачасовою та вічною. А в ароматах його щосекундність життя, в яку хочеться огорнутись, як в справжнє щастя. Його автобіографія, що вийшла на честь 40-річчя бренду, має назву «Per Amore» («З любов`ю»). Так, він все і завжди робить з любов`ю, можливо в цьому є справжній двигун його натхнення. А ще він зазначає, що в його родині є тенденція старіти, не маючи вигляду надто старих. Завжди незалежний і неодноразово відзначений кавалерським орденом Великого Хреста «За заслуги перед Італійською Республікою» як Великий офіцер та командор; Кавалер ордену Почесного легіону, володар престижної та найдавнішої європейської нагороди в галузі дизайну Compasso d'Oro; володар відзнаки «Супер зірка-2004», всесвітньо відомий і визнаний модельєр Джорджо Армані з поглядами, думками та безцінними порадами у «Пунктирі». «Будь-хто, захоплений тим, що робить, матиме більше шансів на зв'язок із наступними поколіннями, ніж ті, хто просто наслідує перехідним тенденціям. В усякому разі, їхня робота матиме відмінний характер, і я вважаю, що саме на це люди реагують».«Будьте сміливими у своїх переконаннях. Коли я експериментував з кроєм, це йшло всупереч загальноприйнятим ідеям та методам. Але я просто хотів створити одяг, який би мав елегантний вигляд і водночас був комфортним. Зрештою, мої ідеї увійшли в моду».«Вісімдесят відсотків того, що я роблю – дисципліна. Решта – творчість». «Виглядати сексуально – питання впевненості в собі. Це стан розуму в тій же мірі, що і стан тіла». «В нашій професії, як і у всіх інших зупинка небезпечна, індустрія моди змушує вас рухатися вперед і шукати нові шляхи та способи роботи У мене є п'ять різних брендів на ринку і я завжди готовий до конкурентної боротьби. Наша професія змушує відчувати ринок і залишатися в центрі уваги публіки. Люди часто просять мене попрацювати в різних областях це означає, що вони вірять у мене і в мою здатність до уявлення, до єднання попиту на ринку та самовираження». «В моді немає нічого постійного і мені це дуже подобається, я думаю, найкраще в нашій професії це креативність, але ця креативність транслюється в те, що люди можуть носити. Це не картина, яку ви бачите на стіні, це те, чим ви користуєтеся, бачите в дзеркалі, те, що покращує ваш настрій. Для мене це дуже важливо. І в цьому я бачу сенс всього». «Вибирайте тканини нейтральних кольорів, без яскравих візерунків, вони служитимуть вам довше». «В мене немає формули – пройти мимо або не помітити. Є формула – завжди робити будь-що по-своєму». «…вважаю, що мій одяг може дати людям найкраще уявлення про себе. Збільшити їх почуття впевненості та щастя». «Дешева пара взуття – погана економія. Не заощаджуйте на головному: взуття – основа вашого гардероба». «Доглянута статура – відмінна візитівка. Ідеї та інтелект, ось що має значення. Але, якщо ви маєте добру статуру, яку постійно підтримуєте – це набагато краще». «Елегантність – ключ до образу, непідвладного часу, до того, що ніколи не вийде з моди, з чим ніколи не вийдете з моди ви». «Елегантність не впадає в очі, вона залишається в пам'яті». «За великим рахунком, у мене немає можливості скористатися плодами мого фінансового успіху. Я просто боюся, що це покладе край моїй роботі, а я не хочу закінчувати свою роботу. Бо тільки вона підтримує в мені життя». «Ідіоти ніколи не бувають елегантними. Навпаки, розумні, одягнувши на себе навіть дві ганчірки, одягаються логічно, тому завжди виглядають елегантними». «Ретельно підібраний аромат може стати вашою відмінністю. Це перше, що відчувають люди, коли ви входите до кімнати, і останнє, що зникає, коли ви йдете». «Справжня розкіш – говорити те, що думаєш». «Піджак – основа гардероба. Він повинен бути добре пошитий, сидіти ідеально і бути скроєний так, щоб ви почували себе впевнено та комфортно. Коли на тобі гарний піджак, все інше додається». «Коли справа доходить до спадкоємності, я вважаю, що найкращим рішенням є група людей, яким я довіряю і яких я обираю». «Моя праця навчила мене з більшою повагою ставитись до людей». «Ми з Версаче були представлені на крайнощах дизайну: я був мінімалістом, він був максималістом. Спрощення, але воно прижилося». «Молоді люди хочуть Армані. Тому що він робить їх впевненими. Не обговорюється. Не піддається сумніву». «Мати сексуальний вигляд – питання впевненості в собі. Це стан розуму в тій же мірі, що і стан тіла». «Мій шлях до нового творіння починається всього з декількох ліній, накиданих на папері, і закінчується зображенням, що включає певну кількість елементів, скомбінованих таким чином. Простота – так, але така простота, що пробуджує силу. Простота ніколи не є відправною точкою; це точка прибуття». «Навіть сьогодні, я бережно ставлюся до своєї незалежності. Це саме дороге для мене. Пристрасть. Риск. Чіпкість. Послідовність. Це моя професійна історія». «Люблю речі, які добре старіють – речі, які не датуються, які витримали випробування часом і які стають живими прикладами абсолютного кращого». «Не можна жити одному, хтось повинен дати вам силу за допомогою погляду або жесту. Мені здається, це дуже важливо у житті». «Не варто дуже старатися, коли вибираєте одяг: найстильніші люди мають такий вигляд, ніби не докладають жодних зусиль до власного зовнішнього вигляду. У підсумку, стиль зводиться до самовираження, і я не думаю, що хоч щось може мати справді жахливий вигляд на людині, яка є щирою сама з собою». «Одягайся так, щоб коли ти побачиш своє фото, я не міг поставити на ньому дату». «Простіше кажучи, я хочу кращого: я прагну досконалості і роблю все можливе, щоб її досягти. Я захоплююсь обачністю та ненавиджу ексгібіціонізм. Мене тягне до тиші, і я люблю найнеобхідніше; я не люблю надмірності та шуму, навіть якщо вони метафоричні». «Після шоу ти почуваєшся спустошеним, ти зробив свою роботу, аудиторія аплодує, але потім починається жах, тобі хочеться втекти, не перебувати на вечірці. Після шоу мені дуже сумно, бо все скінчилося». «Ретельно підібраний аромат може стати вашою особливістю. Це перше, що відчувають люди, коли ви входите в кімнату і останнє, що зникає, коли ви йдете». «Різниця між стилем та модою – якість». «Сутність стилю, в простому способі сказати щось складне». «Спочатку я не дуже любив моду, насправді я її ненавидів». «Справжня розкіш – говорити те, що думаєш». «Хороший одяг допомагає почуватися впевнено і поліпшити результат будь-якої діяльності». «Щоб створити щось виняткове, ваше мислення має бути безперервно зосередженим на найдрібніших деталях». «Чим успішнішим я стаю, тим більше я хочу залишатися таким, яким є, зі своїми недоліками і невпевненістю». «Хороший одяг допомагає почуватися впевнено і поліпшити результат будь-якої діяльності». «Хочу створити лінію одягу, яка буде зручна людям, але не буде дорогою». «Це проблема сучасного світу: ніхто не хоче ризикувати, ризикувати бути собою». «Я створюю дизайн для реальних людей. Я весь час думаю про наших клієнтів. Немає ніякої доброчинності в тому, щоб створювати одежу або аксесуари, які не є практичними». «Я волію дивитись на природню жінку. Жінка повинна бути сміливою, для того щоб ставати старшою, ніколи не засмучуватися і тоді вона буде виглядати молодшою за свій вік». «Я не роблю дизайн для подіуму або для зйомок журналу – я роблю дизайн для клієнтів». «Я люблю рано вставати, займатися протягом години, здорово снідати, а потім йти до своєї студії». «Я вважаю, що стиль – це єдина справжня розкіш, яка є справді жаданою». «Я не змінюю свій стиль, я дозволяю йому еволюціонувати. Це завжди те, що мені приходилося робити в житті – демонструвати те, що я здатен вижити. Це в значній мірі моя філософія, як модельера. Я ніколи не вірив у дизайн заради дизайну. Для мене головне, щоб люди дійсно носили мій одяг». «Я створюю світ прагнень, у якому багатство не римується з грубістю, золотом чи блиском, а скоріше з приглушеним, інтимним, відстороненим». «Я дуже поважаю жінок – я думаю, вони вміють бути спокусливими, не вдаючись до ексгібіціонізму, який легко переходить у вульгарність і надмірність». «Я прибрав жорсткість, яка була всередині, щоб надати [традиційному чоловічому піджаку] гнучкість кардигану та легкість сорочки, і я винайшов неструктурований піджак як для чоловіків, так і для жінок. Тепер ця манера одягатися стала класичною, чи, скоріше, «класичним Армані». Для досягнення цього схвалення публіки мало вирішальне значення: я маю на увазі справжню публіку, що складається зі звичайних чоловіків та жінок». «Я ніколи не любив творчість заради себе самого, цей вибух уяви, який призводить до творів... Для мене навіть найвищий політ фантазії повинен мати сенс. Він має бути втілений у одязі чи аксесуарі, який зможе носити жінка чи чоловік». «Якщо мене запитають, що складніше створювати колекцію для чоловіків чи жінок, я скажу, що чоловічу колекцію я малюю лівою рукою, це схоже на щоденні вправи як гами для піаніста». «Я все ж таки романтик і в цій якості у мене є свої принципи і романтичні ідеали, я вважаю, що якщо твою сукню і надрукували в журналі і вона чудова, це не означає, що хтось комусь робить послугу. Звичайно, отримана нагорода це оцінка моєї роботи, що я пережив. Мені подобається моя робота і те, що вона гідно оцінена. Не думайте, що ви позбавитеся мене вручивши мені ту чи іншу нагороду, в мене ще дуже багато ідей. І кожна колекція для мене як перша, ось чому я кажу, що мав отримати приз за найкращу колекцію, а не звання суперзірки…» «– Що робить вас щасливим? – Я вже давно зрозумів, що люблю свою роботу. Це те, що мене ніколи не покине, це те, що я вмію і люблю робити. І навіть якщо я дуже зайнятий в цей момент, я щасливий, неймовірно щасливий». Посилання на аудіоподкасти: Перейти Фото: https://www.gq.com/story/giorgio-armani-interview, https://www.harpersbazaar.com/fashion/designers/a44035546/giorgio-armani-autobiography/, https://www.amica.it/2024/08/17/giorgio-armani-90-cose-da-sapere/, https://people.com/style/giorgio-armani-best-fashion-moments/, https://www.catwalkyourself.com/de/fashion-biographies/giorgio-armani/. Джерела: https://www.harpersbazaar.com/fashion/designers/a44035546/giorgio-armani-autobiography/ https://www.officiel-online.com/all-news/giorgio-armani-autobiography/ Armani: империя без династии // Искусство управления: Аналитический журнал.– 2005.– №3.– С. 32–34.Кудь, Янина Не будем о деньгах: [Джорджо Армани] / Янина Кудь // Бизнес.– 2002.– Ст. 46.– С. 7. Мороз, Р. Elle выбирает: [Джорджо Армани] / Р. Мороз // Elle.– 2003.– Ст. 1.– С. 42–43. Рюрикова, С. Мания на Армани / С. Рюрикова // Огонек.– 2002.– Ст. 27.– С. 52-57. Хаеуская, Дарина У меня много Андреев Шевченко... / Дарина Хаеуская // Сегодня.– 2002.– С. 11.Янковская, В. Арманимания / В. Янковская // Натали.– 2003.– Ст. 3.– С. 192–195. 27.09.2024 Дивіться більше матеріалів: https://www.libr.dp.ua/punktyr_bibl.html |