Більш як півроку винятково за ідею продовжували трудитися працівники державного підприємства «Виробниче об'єднання Південний машинобудівний завод ім. О. М. Макарова», підпорядкованого Державному космічному агентству України (ДКАУ). Тому назвати фінансовою зацікавленістю 200-300 гривень, що їх виплачують щомісяця, неможливо. Першим «зламався» сам завод — коли у січні його керівництво оголосило про припинення роботи до початку березня. Після цього люди вийшли на вулицю з вимогами виплатити борги та забезпечити підприємство сталими замовленнями. Чим і негайно скористалися противники України — розтиражували у підконтрольних ЗМІ «нюанси» ситуації вигідному для них ключі. У тому, що ж сьогодні відбувається із флагманом ракетно-космічної техніки країни, і наскільки реальна загроза втрати Україною космічного статусу, розбирався кореспондент «Голосу України». Росія «кинула» в 60 разів Як повідомили на самому підприємстві, скорочення обсягів виробництва ракетно-космічної техніки, надходження коштів знизилися більш як учетверо - з 1907 млн. грн. в 2011 році до 450 млн. грн. в 2014 році. При цьому скорочення по договорах з Росією перевищило 60 разів — з 1719 до 28 млн. грн. Так, припинено виробництво ракети-носія «Зеніт» (проекти Морський старт, Наземний старт). Скорочується співробітництво з проектів «Дніпро» та інших. — У результаті втрати основного замовника дефіцит обігових коштів становив на кінець минулого року близько 700 млн. грн., — відзначають на «Південмаші». — Борги підприємства на 1 січня сягнули 640 млн. грн., зокрема з зарплати, з супутніх платежів і соціальних виплат — понад 140 млн. грн. Суттєво ускладнило становище падіння гривні, що спричинило різке зростання собівартості та відповідне падіння рентабельності виробництва. На сьогодні без урахування відрахувань заборгованість із зарплати на підприємстві перевищила 83 мільйони гривень. Із п'ятдесяти тисяч працівників часів СРСР залишилося 6,3 тисячі людей, середня зарплата яких становить трохи більше 3,2 тисячі гривень. І знову про яйця та кошики Таку ситуацію заводоуправління пояснює неперед бачуваним і несподіваним розривом сталих зв'язків з Росією, падінням більш як на 20 відсотків обсягів виробництва всього вітчизняного машинобудування. Безперечно, усе це має місце бути. Але чи тільки у цьому причини? гривень, — розповів «Голосу України» перший заступник голови ОДА Віктор Сергеев. — Багато чого залежить і від менеджменту підприємства, рівня його керівників, від уміння перспективно мислити
С полным текстом публикации можно ознакомиться в отделе периодики Областной библиотеки по адресу: Днепропетровск, пр. К. Маркса, 18