— Реформа міжбюджетних відносин, викладена в держбюджеті, змінах у Бюджетний і Податковий кодекси України, завдає непоправного удару, наслідки якого місцеве самоврядування відчуватиме ще тривалий час, — йдеться у зверненні. — Буде загублена соціальна сфера, погіршиться рівень медичного обслуговування, освіти, виховання дітей, екології в усіх без винятку регіонах України. Соцвидатки скоротили втричі Головними причинами проблеми облрада вважає те, що в той час як Бюджетний кодекс передбачає передачу місцевим бюджетам ресурсу на виконання державних конституційних прав з утримання установ освіти й охорони здоров'я через субвенції — обсяги зазначених субвенцій, затверджених Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік», не покривають у повному обсязі поточні витрати, у тому числі соціально захищені. Виділеного з Держбюджету ресурсу недостатньо навіть порівняно з уточненим планом 2014 року.
Так, обсяг медичної субвенції, передбаченої держбюджетом на утримання спеціалізованої медсанчастини № 9 у Жовтих Водах, менше уточненого плану на 2014 рік майже вдвічі. У Павлограді обсяг дер- жбюджетних видатків на утримання всіх установ охорони здоров'я знижено втричі— до 16,2 мільйона гривень. Загалом недостатність ресурсу з медичної субвенції становить 802,5 млн. гривень і з освітньої — 390 мільйонів. На такі суми депутати і пропонують збільшити держфінансування ціх галузей.
У документі зазначено, що в умовах проведення медреформи із січня 2012 року видатки на охорону здоров'я щорічно включали цільові кошти (понад 130 мільйонів гривень) для урахування екологічних особливостей регіонів. За рахунок цих коштів область закуповувала найнеобхідніше медичне обладнання, зокрема устаткування для радіологічного відділення Дніпропетровського клінічного онкологічного центру, що дало можливість виявляти й лікувати захворювання на ранній стадії. У новому Бюджетному кодексі застосування такого екологічного коефіцієнта при розподілі обсягів медичної субвенції не передбачено — тим часом як за індексом екологічного виміру регіон займає останнє, 27- ме, місце серед усіх областей України. Згідно із внесеними до Бюджетного кодексу змінами, екологічний податок зараховується до прибутків загального фонду місцевих бюджетів і в такий спосіб втрачає цільове призначення. У зв'язку з обмеженістю ресурсу загального фонду місцевих бюджетів — виконання соціально захищених статей — кошти, що надходять за забруднення природного середовища як екологічний податок, фактично не будуть спрямовані на заходи з виконання вкрай необхідних екологічних програм. — Враховуючи викладене, пропонуємо зберегти цільовий напрям використання екологічного податку та включити його до складу доходів спеціального фонду місцевих бюджетів, — зазначено у зверненні. С полным текстом публикации можно ознакомиться в отделе периодики Областной библиотеки по адресу: Днепропетровск, пр. К. Маркса, 18