Пресслужба МОЗ  

Що робити, якщо у лікарні відмовляють у безоплатних послугах чи ліках

//Юридична газета. - 2022. - 2 червня  ( 02.06.2022 )

Пацієнт має право отримати медичну послугу безоплатно, якщо:
 Вона входить до переліку безоплатних послуг у межах Програми медичних гарантій. Отримати детальну інформацію про те, що входить у гарантований безоплатний пакет, можна в контакт-центрі НСЗУ за номером 16-77. Наразі на офіційному сайті НСЗУ ці дані закриті з міркувань безпеки.
 Заклад уклав договір з НСЗУ на відповідну послугу. За договором з НСЗУ працює більшість комунальних медзакладів – міські, районні та обласні лікарні, спеціалізовані медзаклади, деякі приватні, лікарі-ФОП. Детальні адреси закладів також можна дізнатись в контакт-центрі НСЗУ.
Для пацієнта безоплатними є і ліки з Національного переліку лікарських засобів. Перевірити наявність у медичному закладі препаратів з Нацпереліку можна на сайті eliky.in.ua та на сайтах місцевої влади в розділі охорони здоров'я або на сайті лікарні.
Якщо ви зіткнулися з ситуацією, коли у медзакладі вимагають гроші за послуги, що мають бути безоплатними, зверніться з офіційною скаргою до головного лікаря (медичного директора) закладу про неправомірні дії медика.
Якщо відмовляють на рівні керівництва лікарні, напишіть скаргу до Департаменту охорони здоров’я у вашому місті чи регіоні або до власника медзакладу – відповідного органу місцевої влади. Зазвичай у назві лікарні зазначено, хто є її власником.
Якщо не вдається розв'язати проблему на місцевому рівні, подайте скаргу в НСЗУ через контакт-центр або листом на поштову адресу: м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19, індекс 04073, або на електронну адресу info@nszu.gov.ua.
У скарзі потрібно зазначити:
 Прізвище, ім’я та по батькові, дату народження (у форматі день, місяць, рік народження).
 Дату відмови у медичній послузі.
 Повну назву лікарні.
 Посаду, прізвище, ім’я та по батькові працівника, який порушує ваші права.
 Детальний опис ситуації: у чому саме відмовили (або вимагали гроші), за яких обставин, яку суму ви витратили на допомогу або яку суму від вас вимагали.
 Контакти, за якими з вами можна зв’язатися: номер телефону, електронна пошта.
Ваша небайдужа громадянська позиція дозволить не тільки об’єктивно відреагувати на окремо взяту ситуацію, а й покращити медичну систему в Україні.

 З повним текстом можна ознайомитись  сайті газети: 

https://yur-gazeta.com/golovna/shcho-robiti-yakshcho-u-likarni-vidmovlyayut-u-bezoplatnih-poslugah-chi-likah.html