Осовик Ірина  

Чи захищений споживач електроенергії

//Урядовий кур'єр. - 2021. - №235. - С.1, 3  ( 07.12.2021 )

Покрокова інструкція
Ірина Осовик оприлюднила покрокову інструкцію для споживача в разі виникнення спірних питань з постачальником. 

Крок 1. Надіслати заяву-звернення постачальникові до його інформаційно-консультаційного центру (ІКЦ). Це можна зробити поштою, електронною поштою, усно — телефоном (ІКЦ має записати звернення і віддати відповідному підрозділу для реагування). Контакти компанії, за якими можна надсилати заяву, є у квитанції на оплату послуг, на сайті компанії або НКРЕКП у розділі «Електроенергія». Компанія протягом 15—30 днів має розглянути заяву. Інформація про порядок розгляду також має бути на сайтах компаній. 

Крок 2. Заяву розглянуто. Сторони дійшли згоди. Питання знято. 

Крок 3. Якщо постачальник відмовився розглядати заяву або не зробив цього вчасно, або споживач не задоволений результатом, тоді він звертається зі скаргою до НКРЕКП. Зробити це можна засобом електронного зв’язку, поштою або особисто завезти документи і залишити у спеціальній скриньці. 

«Якщо НКРЕКП вважає, що під час розгляду скарги можна дійти згоди, то проводять попередні слухання за участі ліцензіата, можлива участь і споживача. Якщо спір врегульовано, розгляд скарги припиняється, про що НКРЕКП повідомляє споживача, якщо той не був присутній на слуханні.

Інакше скаргу розглядають на відкритому засіданні, в якому беруть участь представники ІКЦ, що надають свої матеріали для розгляду, НКРЕКП, Держенергонагляду. Споживач теж має право взяти участь у засіданні. 

Якщо НКРЕКП отримує від споживача достатньо матеріалів для винесення рішення, то готує проєкт постанови про усунення порушень компанією, ухвалює її на відкритому засіданні й надсилає компанії як обов’язкову до виконання. Якщо постачальник електроенергії не усуває порушень, то підрозділ НКРЕКП, який здійснює контроль за діяльністю ліцензіата, складає акт, що призводить до накладання штрафу на компанію», — роз’яснює Ірина Осовик. 

Споживач ще на етапі початкового звернення може оминути ліцензіата і звернутися одразу в НКРЕКП. На сайті комісії в розділі «Про НКРЕКП» є підрозділи «Звернення громадян», «Зразок звернення і вимоги до нього», «Порядок розгляду та його терміни» тощо. Але якщо звернення не відповідатиме вимогам, передбаченим правилами, то воно повернеться споживачеві з відповідним роз’ясненням, щоб він, наприклад, додав документи. Якщо звернення не належить до компетенції НКРЕКП, то споживачеві вкажуть, до кого звертатися, або направлять заяву до відповідного органу.  З повним текстом можна ознайомитись у відділі періодики за адресою : пр. Д. Яворницького,18, а також на сайті газети:  

https://ukurier.gov.ua/uk/articles/chi-zahishenij-spozhivach-elektroenergiyi/