| Тимофєєв Валерій Якович - педагог-практик, теоретик козацько-лицарського виховання, отаман Буджацького козацтва. Автор 20 монографій та близько 100 наукових і науково-популярних публікацій з історії та історіографії сучасного козацтва і козацької педагогіки. Тимофєєв, В. Я. Адамівська Січ – школа козацько-лицарського виховання / В.Я. Тимофєєв. - Дніпропетровськ: Середняк Т.К., 2013. - 112 с. Загальновідомо, що поглиблення і примноження козацько-лицарських традицій в сучасних умовах сприятиме нарощенню зусиль державотворчого спрямування, піднесенню духовності як кожної особистості зокрема, так і всього народу, суспільства в цілому. Вчителі України покликані вести широку просвітницьку роботу серед населення з проблем історії, культури, мистецтва, військової справи, державницької діяльності козацтва, прагнути по-козацькому, по-лицарському виховувати підростаюче покоління. Адамівська школа козацько-лицарського виховання – громадський (на базі загальноосвітньої школи) навчально-виховний заклад нового типу, покликаний дати учням додаткову козацько-лицарську освіту, забезпечити їх надійний духовний зв’язок з предками, розвинути стосунки з сучасниками і зорієнтувати козачат на інтереси нащадків, бо творче відродження в житті ідей і засобів козацької педагогіки має забезпечити виховання фізично здорових, морально чистих і по-лицарські мужніх та сильних духом громадян незалежної України. Збірка «Адамівська Січ – школа козацько-лицарського виховання» надасть практичну організаційну, методичну допомогу педагогам у справі створення і налагодження роботи молодіжних та дитячих осередків, школи козацько-лицарського виховання. Тимофєєв, В. Я. Адамівська школа козацько-лицарського виховання: з досвіду роботи директора школи / В.Я. Тимофєєв. - Дніпропетровськ: Середняк Т.К., 2015. - 260 с. Концепція виховання козака та берегині звертає увагу на виховний потенціал Кодексу буття Українського козацтва, до якого входять Кодекс лицарської честі, Кодекс лицарської духовності та Заповіді милосердя. Впровадження в виховну роботу вимог Кодексу забезпечує формування та виховання такого духовного стану молоді – молодих громадян України, козаків, яке в народі зберіглося як розуміння козацького духу, того особливого соціального положення українського козацтва в суспільстві, яке слугувало опорою народу і державі протягом віків. Народна мудрість говорить: якщо хочеш залишити про себе пам’ять на п’ятдесят років – саджай сад, на сто – будуй будинок, на тисячу - виховуй сина. Народ, що бажає зберегти себе в історії, повинен піклуватися про виховання своїх синів. У книзі «Адамівська школа козацько-лицарського виховання» узагальнено досвід роботи колективів навчальних закладів та громадських організацій козацького спрямування Буджаку (межиріччя Дунай-Дністер) з козацького виховання дітей та юнацтва. Тимофєєв, В. Я. Школа козацько-лицарського виховання: з досвіду роботи директора школи / В.Я. Тимофєєв. - Дніпропетровськ: Середняк Т.К., 2015. - 260 с. Козацьке громадське виховання – система громадського навчально-виховного впливу нового типу, що покликана дати молоді додаткову козацько-лицарську освіту, забезпечити її надійний духовний зв’язок з предками, розвинути стосунки з сучасниками і зорієнтувати на інтереси нащадків, бо творче відродження в житті ідей і засобів козацької педагогіки має забезпечити виховання фізично здорових, морально чистих і по-лицарські мужніх та сильних духом громадян України. Часто учитель-вихователь стикається із проблемою налагоджування командної роботи в своєму колективі (гуртку, класі, школі та ін.). Впоратися з цією проблемою допоможе книга Валерія Тимофєєва «Школа козацько-лицарського виховання». Автор дуже сподівається, що його книги нададуть практичну допомогу у справі створення і налагодження роботи дитячих та юнацьких козацьких осередків і навчальних закладів козацько-лицарського спрямування. |
|